De dimensie tijd wordt vanzelf zichtbaar als je begrijpt wat “nu” is..

De discussie die ik zoek gaat niet zozeer over het wel of niet gelijk hebben aangaande het idee wat de wetenschap heeft betreffende de lichtsnelheid en mijn idee hier over, waarbij Ik vermoed dat de lichtsnelheid eigenlijk helemaal geen snelheid is. Wat wij zien als een snelheid is eigenlijk een soort van nulpunt in de ruimte en tijd.

De meest eenvoudige vergelijking die ik hier zou kunnen maken is dat we allen in een rijdende trein zitten waarbij de wetenschap stelt dat het spoor met 300.000km/s gaat terwijl ik stel dat de trein met 300.000km/s gaat.

Ik weet ook dat het in principe relatief is om te zeggen dat de trein of nou juist het spoor beweegt. In de relativiteit kun je immers beide voor waar aannemen. Het is maar net waar je staat om te bepalen wie of wat er een snelheid heeft. We zijn gewend om onszelf als waarnemer als stilstaand te beschouwen, maar de logica dat je niet beweegt t.o.v. jezelf is in deze discussie iets te kort door de bocht. Tenslotte draait de aarde en zijn we met z’n allen continu in beweging. Stilstand is relatief, t.o.v. de Zon draai ik immers met minimaal 30km/s door het universum.

Ik sta dan wel stil t.o.v. mezelf, maar dat wil niet zeggen dat ik ook echt stil sta.

En hoewel een aantal zullen zeggen dat ik totaal geen discussie heb blijkt het tegendeel waar. We zitten namelijk niet allemaal op 1 lijn als het over het heden, tijd en plaats gaat. En daar waar mensen het niet met elkaar eens zijn kun je een discussie voeren. En dan is het niet aan mij of we wel of geen discussie hebben, het is aan de reaguurders of ze wel of niet met argumenten willen komen. Het eenvoudigweg bashen van een ander is als water op het vuur van de discussie. Heb je inhoudelijke argumenten dan zijn deze als hout op het vuur van de discussie.

Om de discussie voort te zetten poneer ik hier dus nogmaals mijn stelling;

“Tijd is een zichtbare dimensie als je je volledig bewust bent van het absolute heden waarin je zelf bestaat.”

In de vorige discussie staan zoveel reacties dat het voor een buitenstaander een beetje lastig wordt om er nog in te komen, vandaar dus deze nieuwe opening.

Een Reactie op “De dimensie tijd wordt vanzelf zichtbaar als je begrijpt wat “nu” is..

  1. Eelco

    Kun je hier ook reacties verwijderen ?
    Zo ja, dan blijf ik maar bij ekudos reageren.

Geef een reactie

