Inderdaad, ik durf wel te zeggen dat Einstein het fout had!

Het wordt me tot op heden “voornamelijk niet” in dank afgenomen dat ik relativiteitstheorie van Einstein betwist. Maar gelukkig sta ik daar niet helemaal alleen in, naast mijzelf zijn er meer personen die aan deze theorie twijfelen. Ik heb al eens wat namen genoemd, maar vooralsnog twijfelt men dan aan de geloofwaardigheid van deze personen. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor mij. Ik heb namelijk nog steeds geen Nobelprijs gewonnen en ook heeft er nog nooit een artikel van mij in de krant gestaan. Maar ja, welke journalist durft de huidige wetenschap in twijfel te trekken als hij daar de kans mee loopt zijn geloofwaardigheid te verliezen.

Grappig is dat: “Geloofwaardigheid”, daar draait de wetenschap om! En vervolgens hard ontkennen dat wetenschap niets met geloof te maken heeft. Dat wetenschap voor een groot deel geloof is is vrij eenvoudig te bewijzen. De wetenschap heeft CERN gebouwd omdat ze geloven dat het Higg’s deeltje moet bestaan en niet omdat ze zeker weten dat dit deeltje bestaat. De CERN kathedraal is dus gebouwd op geloof, en het Higg’s deeltje is de God die men hoopt  te vinden.  Mocht dit deeltje niet worden gevonden dan blijkt er een hoop mis te zijn met de huidige theorieën. Dit betekent dus dat een hoop “bewezen” theorie hangt aan het steeds dunner wordende zijden draadje genaamd Higg’s.

Het is jammer dat wetenschap en geloof elkaar steeds meer lijken te bijten, het lijkt wel alsof men vergeten is dat 90% van de wereld eigenlijk niet precies weet wat deze theorie eigenlijk bewezen heeft. Maar men geloofd dat het allemaal wel waar zal zijn. Wetenschap staat of valt door zijn geloofwaardigheid. En een bewijs is vooral een sterke mate van geloof. Tenslotte moet je wel in een bewijs willen geloven.

Een Reactie op “Inderdaad, ik durf wel te zeggen dat Einstein het fout had!

Geef een reactie

