1 berichtje en het geloof in Einstein neemt een beetje af..

Grappig is dat. Je mag een wetenschapper geen gelovige noemen, maar doordat men een neutrino heeft gemeten die sneller dan het licht ging blijkt E=mc² toch gebaseerd op een geloof. Ten eerste geloven de onderzoekers dat ze een foute meting hebben gedaan, ze laten deze meting daarom nog maar eens controleren. En ten 2e, indien de meting inderdaad correct blijkt te zijn dan hebben we ruim 100 jaar geloofd dat niets “sneller” kan gaan dan licht en is dat geloof dus fout.

Ik wil best nog wel eens herhalen dat de lichtsnelheid geen snelheid is en dat datgene wat we meten eigenlijk het nulpunt is van tijd en ruimte, maar ik vrees dat men dit pas zal begrijpen inzien er een aantal “bekende of grote” wetenschappers met dit idee naar buiten komen. Het is maar net in wie je je geloof hebt. Ik ben in ieder geval blij dat men mij niet geloofd, ik doe immers niet aan geloof. Ik weet dat de lichtsnelheid niet bestaat. Licht beweegt niet maar is slechts een spoor wat achterblijft in de ruimtetijd waarin “wij” wel verder gaan.  Massa beweegt en licht is in volledige rust. Geen tijd en geen beweging voor een foton.

Tot zover weer even. Hoe lang geloof jij nog dat Einstein het juist had?

Plaats een reactie