Massa genereert tijd en ruimte, iedere massa bevindt zich op de grens van de ruimtetijd..

Voor mij is er niet echt een verschil tussen de grens van het universum of de grens van de ruimtetijd. En hoewel sommige die woordkeus misschien niet zint bedoel ik met “grens” in dit geval de plaatst waar tijd en ruimte ontstaan. Het is voortdurend proces waarbij er voor iedere seconde tijd er ook een vaste hoeveelheid ruimte bij komt. Ik noemde al eens eerder dat het heden de grens van het universum is. Dat lijkt misschien vreemd maar is dat absoluut niet. Als je begrijpt dat het heden de grens van het universum is dan is het ook vrij eenvoudig om te begrijpen waarom er niets voorbij het universum is. Voorbij het universum bestaat niet en heeft dus geen enkele tijd of ruimte nodig. Voorbij het universum is dus absoluut niets!

Ten tweede bestaat het verleden ook niet meer  in absolute tijd en ruimte.  Alles wat gisteren,  een seconde geleden of veel eerder gebeurd is bestaat enkel nog in onze gedachte. Het verleden is in zekere zin een illusie die enkel nog bestaat omdat we ons het verleden kunnen herinneren. Dit kan zijn in boekvorm, video of gedachte etc.. Maar feitelijk neemt het verleden geen tijd en ruimte meer in. Daar waar gisteren nog iemand op “mijn” stoel zat heb ik nu alle ruimte omdat deze persoon er “nu” niet meer is. Zodoende biedt dezelfde stoel morgen ruimte aan een ander nadat ik daar eerder op gezeten had.

Het enige wat “echt” is zijn de dingen die we in ons eigen heden ook echt mee maken. Dat dit heden in feite een heel kort moment is wat in zekere zin 1seconde per seconde met ons mee reist is iets wat je je misschien niet altijd realiseert, maar de tijd tikt altijd netjes gelijktijdig met ons mee. Vanuit het heden reizen we in feite altijd verder in de tijd richting van een onbekende toekomst. Niemand weet wat ons morgen te wachten staat, maar wel weet ik dat onze reis naar de toekomst naar bijvoorbeeld 2013 ruim een jaar gaat duren. Wie heeft gezegd dat tijdreizen geen tijd mag kosten? We reizen altijd al in de tijd, en we gaan altijd netjes met 1 seconde per seconde. Vrij eenvoudig eigenlijk, maar er zit wel een andere betekenis achter indien je je verder wilt verdiepen in de realiteit van het absolute heden.

Nog 1x dan maar,

Het heden is de grens van het universum. Iedere massa genereert zijn eigen tijd en ruimte en doet dit met 1s²/300.000km². Massa x 1s²/300.000km²  is energie. Massa is energie in beweging.

Waar Einstein nou de mist in ging is dat c2 niet slaat op de snelheid van licht maar feitelijk op de snelheid van massa. Klein foutje, maar je moet wel even goed opletten..

 

 

 

 

 

 

2 Reacties op “Massa genereert tijd en ruimte, iedere massa bevindt zich op de grens van de ruimtetijd..

  1. outoffdabox

    Ik denk dat je Einstein geen recht doet door te zeggen dat hij de mist in ging en altijd sprak over de snelheid van licht t.o.v. massa en nooit over lichtsnelheid. Wie meer de mist in gingen zijn denk ik de mensen die zijn theorieen aan leken probeerden uit te leggen zonder ze zelf werkelijk te begrijpen.
    Ik heb het al bij een ouder bericht gepost maar hier nogmaals een pdf die ook stelt dat fotonen juist “stilstaan” in tijd. De “” zijn essentieel omdat het een vergelijking betreft en niet letterlijk wat we normaal met stilstaan bedoelen in het dagelijks leven. Dit hoef ik jou niet te vertellen Ruud het gaat me juist om jou critici die eerst uitleg vragen en dan de “””negeren en je aanvallen dat het onzin is wat je zegt.
    Misschien heb je wat aan deze bron om ze te overtuigen.

    http://vixra.org/pdf/1303.0170v1.pdf

    All these fifty years of conscious brooding
    have brought me no closer to the answer to
    the question: ‘What are light quanta ?’
    Albert Einstein,
    1954

  2. Thanks. Ik heb toevallig laatst nog eens een stukje geschreven en ben benieuwd of deze discussie wellicht nog eens aangewakkerd wordt op een serieus niveau.. 🙂

Geef een reactie

