Waarom zou je niet mogen stellen dat het heden de grens van het universum is?

Ik verwacht niet dat de hele wereld het met me eens zal zijn, en gelukkig maakt me  dat ook niet zoveel uit. Maar wat is het probleem als je zou stellen dat je eigen plaats in de ruimtetijd zich op het punt bevindt tussen verleden en toekomst. Als tijd een dimensie is, dan is deze ook 3 dimensionaal in die zin dat je kunt spreken over verleden, heden en toekomst.

Je was ergens, je bent ergens en je gaat ergens naar toe. Wat bepaald dan nog het verschil tussen voor en achter als de plaats waar je je gisteren bevond ook morgen nog eens bezocht kan worden?

Wel, dit is gewoon mijn mening over mijn eigen plaatst in de ruimtetijd. En je kunt het er mee eens zijn of niet, maar mijn ongelijk kun je nooit bewijzen. Een visie laat zich niet opsluiten door wiskunde.

Een Reactie op “Waarom zou je niet mogen stellen dat het heden de grens van het universum is?

  1. van mij heb je gelijk hoor

Geef een reactie

