Afstanden en tijdsverschillen, de verbinding tussen tijd en ruimte..

Als ik stel dat tijd en ruimte dezelfde zijn dan blijkt dat nogal eens verwarrend te zijn voor mijn lezers. Maar als we ons echt bewust willen worden van de 4e dimensie en deze dimensie ook zichtbaar willen maken dan zal dat enkel lukken indien men zich volledig bewust is van de ruimtelijke aspecten van de dimensie tijd.  Een klein besef van datgene wat we zien en datgene wat er werkelijk gebeurd  zou mijn inziens voldoende moeten zijn om tijd letterlijk als een ruimtelijke dimensie te zien.

Laten we als voorbeeld 2 personen nemen die beide bewust zijn van hun eigen moment in de tijd,  ik zou dat willen omschrijven als het eigen “nu”, waarbij deze personen zich  300.000km t.o.v. elkaar bevinden. Ik ben persoon A en u bent persoon B. Als ik “nu” mijn vinger opsteek dan zult u dat pas over een seconde daadwerkelijk kunnen zien. Als u echter “nu” uw vinger opsteekt dan duurt het nog een seconde voordat ik dat kan zien. Er is dus een tijdsverschil in de waarneming van elkaar.

Indien we ons 5 lichtjaar t.o.v. elkaar zouden bevinden en ik steek nu mijn vinger op, dan zult u nog 5 jaar moeten wachten voordat u dit kunt zien. En andersom is dit natuurlijk ook waar. Als u op een gegeven moment een kopje koffie gaat drinken dan zal ik nog 5 jaar moeten wachten voordat ik dat letterlijk kan zien.

Des te groter de afstand, des te groter het tijdsverschil van waarneming. En andersom is ook waar, des te kleiner de afstand, des te kleiner het tijdsverschil van waarneming. Als u zich hier volledig bewust van bent dan kunt u zich realiseren dat alles wat u ziet in feite al geweest is. We zien enkel de verleden tijd. En des te verder we kijken des te langer iets geleden is. Middels deze wijze zou het toch eenvoudig moeten zijn om afstanden als tijdsverschillen te beschouwen.

Als dit helemaal duidelijk is dan ga ik graat verder met deel 2, “Alles wat we zien is geschiedenis”..:)

 

2 Reacties op “Afstanden en tijdsverschillen, de verbinding tussen tijd en ruimte..

  1. nu staat er op 5 lichtjaar vanaf de aarde een ster de afstand blijft 5 lichtjaar tot die ster als ik met me oog gewoon kijk zie ik jou een bakje koffie drinken maar zie dat pas over 5 jaar zeg je nu kijk ik met een zeer grote super telescoop naar jou als je koffie drinkt hoelang duurt het dan voor ik dat zie ook 5 jaar?

Geef een reactie

