U bevindt zich op de uiterste rand van het universum, de toekomst heeft u zelf in de hand..

Het blijkt toch niet mee te vallen om de deur naar nieuwe dimensies op een kiertje te zetten. Een iets andere kijk op de realiteit waarin we leven blijkt een stuk lastiger aannemelijk te maken dan dat ik had gedacht. Het mag bekend zijn dat ik stel dat daar waar de wetenschap het heeft over de maximale snelheid van licht dat ik stel dat de lichtsnelheid juist géén snelheid is, of dat fotonen geen snelheid hebben. Als ik het heb over de licht”snelheid” dan gaat dat eigenlijk over het absolute nulpunt van tijd én ruimte. Het nulpunt van tijd is het moment waarop tijd niet meer bestaat, dit is te vergelijken met een moment wat op een foto is vastgelegd.

Ste3l dat we een foto bekijken uit 2010, dan zal dat moment voor eeuwig vastliggen in de geschiedenis. En ieder jaar dat wij ouder worden verdwijnt dat moment telkens een jaartje verder in de geschiedenis. Het het tijdstip 2010 is voor ons nu slechts 2 jaar in de geschiedenis, in het jaar 2020 zal dat 20 jaar in het verleden liggen. Wij schuiven als het ware steeds verder op in de tijd en laten ieder moment wat geweest is telkens een jaartje verder achter ons in de tijd. Op die wijze laten we alles wat geweest is dus ook per seconde een seconde achter ons of per jaar laten we een jaar geschiedenis achter ons. Dit is de logica van een koe en zou dus door niemand niet begrepen kunnen worden. Zo eerlijk is het universum dan weer wel. 🙂

We hoeven ons er slechts bewust van te zijn dat we de geschiedenis zelf creëren om ook te begrijpen dat we de toekomst zelf in de hand hebben. In  de keuzes die we vandaag maken zit de geschiedenis verborgen. En de keuzes die u nu zult maken zullen alweer geschiedenis zijn zodra een ander uw keuze waarneemt. Tenslotte heeft alles wat ik of u ziet al plaatsgevonden voordat ik of u dat kon waarnemen.  Letterlijk gezien reageren wij continu op dingen die al gebeurd zijn, en leven we in zekere zin in het verleden..:) Door te reageren op de dingen die al gebeurd zijn creëren we echter wel de toekomst. Het is de interactie tussen wat was en wat u daarmee doet waarmee u de toekomst creëert. Ik hoop dat het duidelijk voor u is dat u zich altijd bevindt op de grens tussen wat was en wat komen gaat. Die grens is uiterst “dun” en zou u kunnen omschrijven als het “nu”.

Tot zover lijkt me dit wel duidelijk. Zo niet dan hoor ik daar graag uw vragen over.

 

Geef een reactie

