Nog even over het foutje van de wetenschap..

Er zijn ongetwijfeld mensen die mijn blog met veel plezier lezen. Er zijn ook mensen die mijn blog met veel interesse lezen en daar ook graag hun reacties op geven. Die reacties zijn zelden positief, maar ik kan me niet voorstellen dat je op een blog gaat reageren als de inhoud je toch niets interesseert.  Ik neem dus aan dat de mensen die vooral negatief over mijn ideeën zijn toch op e.a. manier hun honger kunnen stillen op mijn blog. Tot zover even dit. Dan gaan we het nu hebben over de foutjes die er in de natuurkunde zijn gesloten waarbij niemand zijn vragen durft te stellen omdat je dan “net als ik” op indirecte wijze voor rotte vis wordt uitgemaakt.  Als je de huidige wetenschap betwist ben je ongelofelijk  dom of wellicht ben je erg intelligent. Ik laat dat maar in het midden. Maar wat de wetenschap u wijs maakt is letterlijk gelul in de ruimte, zoiets als we weten wel hoe je vuur maakt, maar niemand weet hoe het heelal ontstaan is. Als je dan even verder denkt weet je dus eigenlijk ook niet hoe je vuur maakt, want om vuur te maken zul je eerst een universum moeten creëren.

Vooralsnog denkt men in de wetenschap dat de lichtsnelheid een zeer hoge snelheid is, ik neem ze dat niet kwalijk. Als je om je heen kijkt is dat een zeer aannemelijke gedachte. Maar als je leert om verder te kijken kun je die snelheid heel goed betwisten. Wat mij hierin het meest bevreemd is dat men wel volmondig durft te zeggen dat snelheden relatief zijn, maar als je dan stelt dat ik als massa t.o.v. fotonen met exact dezelfde snelheid in tegengestelde richting beweeg dat de deur dan dicht gaat. Het is natuurlijk maar net wat je als referentiepunt gebruikt. En als ik een willekeurige foton van mij af stuur in een bepaalde richting, dan ga ik met exact dezelfde snelheid als dat foton in tegengestelde richting.  Oke, dit is niet heel eenvoudig voor de stellen en lijkt misschien belachelijk.  Maar een beetje wetenschapper moet alles in zijn perspectief weten te plaatsen en dan is het vrij helder dat als fotonen met 300.000km/s van mij af bewegen  dat ik dan met 300.000km/s van die fotonen af beweeg.

Eigenlijk is dat dus vrij eenvoudig maar “helaas” voor wetenschappers die zich met deze materie bezig houden ondenkbaar.

Nu kan ik best met een duidelijk voorbeeld komen waarin ik kan bewijzen dat het niet de fotonen zijn die heel snel gaan maar dat wij het zelf zijn die heel hard door de ruimtetijd gaan, maar de vooringenomenheid dat dit niet kan is toch een stukje groter dan ik had gedacht.  Het voorstellingsvermogen wat nodig is om verder te kijken dan de Pinokkio neus van Einstein lang is blijkt niet aanwezig. Ik ga mezelf dan ook niets verwijten, die vooringenomen reaguurders op mijn blog zijn gewoon niet slim genoeg om verder te kijken.  En wellicht zijn de mensen die geen natuurkunde hebben gestudeerd te bescheiden om aan de onzin van de wetenschap te twijfelen. Tja, ook wetenschap staat of valt door middel van het geloof wat u in hen heeft.   En wat ze u en ik allemaal wijs maken, ik geloof er geen moer van. Tenslotte weten ze eigenlijk niet eens hoe je een vuurtje maakt.

 

2 Reacties op “Nog even over het foutje van de wetenschap..

  1. James

    Beste …
    Ik heb inderdaad met interesse je blog gelezen.
    Alleen wat wij hier allemaal tegen elkaar beweren is zonder praktisch bewijs alleen maar menselijke speculatie van verschillende theorieen.

  2. James

    Wij het menselijk ras die over een gave beschikken die nog niet is ontdekt bij andere levende wezens / organismen is de gave om te creeren en daar heb je fantasie en kennis bij nodig…. Vuur onze eerste ware technologie
    Het wiel, de lamp, telefoon, internet, biotech, Nanotech, nu 2013…..2050…..lightspeed?
    Mensen zoals wij kunnen het mogelijk maken.
    We are the gods now!

Geef een reactie

