Wanneer worden we wakker?

17 Reacties op “Wanneer worden we wakker?

  1. Als slimme mensen zoals jij eens stoppen met het relativiteitstheorie proberen te ontkrachten en meer schrijven over de deceptie en ‘false flags’ die ten grondslag liggen aan de ellende in deze wereld…wellicht dat we de awakening wat kunnen versnellen.

  2. Wat weerhoud je om dat zelf te doen?

  3. Pascal

    Volkswijsheid zegt hierover… ”Als het kalf verdronken is dempt men de put” en helaas moest ik ook concluderen dat het niet anders is en kreeg ook nog antwoord op de vraag waarom. Het bleek een miniscuul defect in onze hersenpan genaamd: Corpus Callosum en/of woord zuiver… ”verkalkt lichaam”. Dat en dat alleen deed ons mensen zo’n vreemde eend in de bijt zijn van dit aardse evolutie proces en dat luidde daarmee tevens het einde van de evolutie in. DIt werdt ooit metaforisch beschreven als de stap uit het paradijs en/of de symbiose van leven.

    • Het valt ook niet mee allemaal. We denken dat we in vrijheid leven maar eigenlijk zijn we allen slaaf geworden van het financiële systeem. Middels het geld hebben we onze eigen tralies gecreëerd.. 🙂

  4. Rudolf, die opmerking had je je kunnen besparen als je de moeite had genomen om te klikken op mijn naam.

  5. Ook de ontkrachting van de relativiteitstheorie zal er in bijdragen om de wereld wakker te schudden… In de video verteld Krishnamurti eigenlijk exact wat ik ook verkondig…

  6. Da’s zo toch helemaal goed dan? Ik ben ook van mening dat er meer aandacht zou moeten zijn voor films zoals Zeitgeist, maar ik zou ook weleens een wetenschapper willen horen die ook zijn twijfels heeft bij de RT. Aan de ene kant is het 1 van de moeilijkste theorieën, maar zodra je daar je twijfels bij zet dan doet men opeens alsof je ongelofelijk dom of gek bent. Da’s toch ook een flinke tegenstrijdigheid?

    Ik heb bij diverse lezingen mijn vragen gesteld, maar er is tot nu toe geen enkele wetenschapper die deze vragen echt kan beantwoorden. Ook een aantal van mijn blog volgers lopen weg voor een aantal vragen.

    “Elke theorie begint met een aanname” Dus ook iedere theorie is gebaseerd op een bepaalde mate van geloof”

    • Pascal

      Inderdaad Ruud, en het wordt nog veel leuker als je weet dat het woord theorie is afgeleid van theos dat God betekent. Als je dan ook nog beseft dat de mensen die het geloof ooit introduceerde met God de Kosmos bedoelde is de cirkel rond.
      Een voor mij interessantere vraag is of mensen op zo’n manier naar ons gedoe kunnen kijken zodat ze op de vraag komen waarom proberen wij mensen dat waar wij zelf een deel van zijn te beschrijven ? ZIjn wij de weg kwijt ? en waar naar toe dan wel ?

      • NoSuit,NoHearts

        “en het wordt nog veel leuker als je weet dat het woord theorie is afgeleid van theos dat God betekent.”
        Ik kan je wat leren: dat is niet waar. Theorie en Theos komen allebei uit het grieks, maar “theoria” werd met een omega geschreven en uitgesproken, en “theos” met een omicron, en dat waren voor de Grieken overduidelijk andere letters. Ik hoop dat ik je nu niet kwets door wat extra kennis te geven. Helaas is je argument dat de cirkel rond is, nu niet meer correct, maar daar moet je mij niet de schuld van geven, ik ben slechts de boodschapper.

      • Theo of Teo is een jongensnaam, die ontstaan is als afkorting van de jongensnamen Theodoor (van het Latijn, staat voor Godsgeschenk), Theodorus of Theofiel. De vrouwelijke varianten van deze naam zijn Thea, Theodora en Doortje.

      • NoSuit,NoHearts

        Netjes, Rudolf! Zo moet het. De oplettende lezer zal het opvallen dat ik het over het Grieks had, en Rudolf over Latijn; we hebben allebei gelijk, want wij hebben de naam uit het Latijn overgenomen, die het weer uit het Grieks hebben overgenomen.

  7. NoSuit,NoHearts

    “Ook een aantal van mijn blog volgers lopen weg voor een aantal vragen.”
    Interessant, welke vragen zijn dat dan? Ik heb in mijn tijd dat ik je volg nog geen enkele vraag gezien waarvoor iemand weggelopen is.

  8. Als er voor een foton geen tijdsverloop is, in welk frame beweegt een foton dan?

  9. NoSuit,NoHearts

    Voor een foton is er geen tijdsverloop in het frame waarin het foton stilstaat. (Of dat frame bestaat, laat ik hier in het midden.) Een foton beweegt in élk willekeurig ander frame.

    Wie is voor deze vraag weggelopen? Dat is wel een erg onkundig persoon geweest, want het antwoord op de vraag is niet echt moeilijk…

  10. Er is geen “eigen” tijdsframe waar binnen een foton beweegt. Dus dat moet je niet in het midden laten. De wetenschap sluit haar ogen hiervoor en heeft daarbij in ernstige mate last van een blinde vlek.

  11. NoSuit,NoHearts

    Wat bedoel je met “eigen” tijdsframe? Heb jij wel een “eigen” tijdsframe waarin jij beweegt?

    Ook al zou het waar zijn dat een foton geen “eigen” tijdsframe heeft, en objecten met massa wel, waarom is dat dan belangrijk? Als je een foton niet kan observeren door de camera met hem mee te laten bewegen, dan observeer je dat foton toch gewoon met een andere camera? En die andere camera die kan dan toch 100% vaststellen dat een foton beweegt?

    Wat jij ziet als de blinde vlek van de wetenschap, zijn je eigen oogkleppen, ben ik bang…

Geef een reactie

