Het is niet het Universum, het is het “U” “Nu” “Versum”..

Ach, Nu u versum kan natuurlijk ook šŸ™‚

Nieuwe kennis of wetenschap vraagt om nieuwe definities. Laat ik daar dan maar een stapje in zetten en u even op de hoogte brengen van het feit dat u niet bestaat in het universum maar dat u als sterrenkind, oei.. als het maar niet zweverig wordt…, geboren van en uit sterrenstof en zelf het U nu versum bent. U bent in het heden en zult ook wederkeren in het heden. De dood is slechts een staat van bewustzijn waaruit u telkens weer wakker zult worden in armen van uw moeder.

De cyclus is volmaakt en compleet het duurt echter een mensenleven om telkens weer tot dat inzicht te komen. Alles in uw universum wijst u vanaf kinds af aan tot aan vandaag in de juiste richting, maar het kost een poosje voordat u de wegwijzers van het universum weet te herkennen.

De wil om te leven is als een kind op de kermis die telkens weer de draaimolen wil betreden, de waarheid verstopt zich zoals wij als kind ook graag verstoppertje spelen. En net als ieder spel kent ook het leven een soort van einde, maar net als dat alles in het universum draait en altijd maar weer op haar eigen manier cirkels voltooit zo is dat ook met het leven.

En daarom is het dus het Unuversum, U in het heden die telkens weer haar of zijn rondjes draait.

Kom tot zijn terwijl je voorbij draait..:)

7 Reacties op “Het is niet het Universum, het is het “U” “Nu” “Versum”..

  1. NoSuit,NoHearts

    En je moet ervoor zorgen dat je leven zo leuk mogelijk is. Dat houdt niet in dat je alleen in het nu moet leven, maar je moet er ook rekening mee houden dat je ervaringen uit het verleden invloed op het heden hebben, en dat je keuzes van nu invloed op de toekomst hebben.

    Te veel aan het verleden denken is niet goed, dan word je een zeurpiet.
    Te veel aan de toekomst denken is ook niet goed, dan vergeet je plezier te maken.

    Het gaat, net als zoveel dingen, om het vinden van het juiste evenwicht.

    Dat is de belangrijkste levensles uit mijn unuversum.

  2. Is dat niet precies wat ik hier op mijn blog duidelijk probeer te maken? Er is enkel nu, het verleden verlaat ons met 300.000km/s en de toekomst creƫren we zelf.

  3. NoSuit,NoHearts

    Het is niet *precies* wat jij hier duidelijk probeert te maken. Wat verschillen:

    “het verleden verlaat ons met 300.000km/s”
    Ik zeg dat helemaal niet.

    “de toekomst creĆ«ren we zelf”
    Ik zeg dat we de toekomst beĆÆnvloeden, dat is iets anders.

    Als jij denkt dat jij en ik *precies* hetzelfde proberen duidelijk te maken, dan lees je weer eens erg onzorgvuldig. En daardoor moet ik me weer op de verschillen richten, wat jammer is. Had je nou maar gewoon gezegd dat het ongeveer hetzelfde was als wat jij bedoelde, dan had ik me op de overeenkomsten kunnen richten.
    (Waar ik in bovenstaand stuk “moeten” type, bedoel ik niet “gedwongen worden” of “geen andere keuze hebben”, maar eigenlijk “ligt het in mijn persoonlijkheid om”. Ik had de keuze om daarvan af te kunnen wijken, maar heb dat niet gedaan. Ik vind het blijkbaar belangrijker om je te stimuleren om nauwkeurig te lezen en schrijven.)

    • We hebben duidelijk overeenkomsten. Waar jij stelt dat we de toekomst beĆÆnvloeden zeg ik inderdaad dat we de toekomst zelf creĆ«ren. Dat is een beetje anders maar redelijk in dezelfde richting.

      Mijn inziens bestaat de ruimtetijd van morgen “nu” nog niet, Als we de ruimtetijd als een pijl zouden zien die een bepaalde weg aflegt, dan zijn wij zelf die pijl en creĆ«ren we zelf de weg die we afleggen. Wat we niet doen zal nooit bestaan in dit universum en dan ook nooit in de tijd of ruimte bestaan.

      De ruimte en tijd ontstaat vanuit het heden, en ons eigen bewustzijn ( het besef van het heden en de acties die we daarin doen) dat zie ik als de grens van het universum.

      Daar kun je anders over denken, maar waarom zou het niet zo kunnen zijn?

  4. Mooie gedachtengang. Het bestaan, inclusief de dood, is niets anders dan een radar in het universele perpetuum mobile. Het is niet uitgesloten dat er meerdere bestaansvormen in het universum bestaan dan die vormen die wij hier op aarde kennen, dus het is evengoed mogelijk dat wij ook nog in andere bestaansvormen incarneren. Met als doel een bredere intrinsieke kennis van alles wat is en een evolutie van het collectief bewustzijn van alle bewustzijnsvormen dat eigenlijk gewoon 1 bewustzijn is…

    • Pascal.

      Helaas is het menselijke ”bewust-zijn” de laagste staat van bewustzijn. Dat is ook de reden dat hij tegenwoordig zijn mond vol heeft met bewustzijn. Het geen wat hier op aarde de hoogste staat van bewustzijn heeft is zand en/of silicium en daarom gebruiken wij dat weer voor onze degeneratie in o.a. onze ”denk-prothese” de computer.

      Wij maken straks wel een sprong van de eerste graad van bewustzijn (het IK) naar de vierde graad van bewustzijn (het kosmisch stof) en dan… krijgen we allemaal gratis ruimte reizen.

      • Haha! Dat zou leuk zijn, kunnen we eindelijk -sneller dan het licht- de ruimte doorkruisen! Ik sta vooraan als wij verworden tot ‘kosmisch stof’. Silicium is overigens beter bruikbaar als supplement voor het verkrijgen van sterke botten, haren en nagels. Het zit onder meer in brandnetels.

Geef een reactie

