U gaat verder daar waar “het licht” u verlaat..

Op mijn weblog is het niet zozeer de vraag ofdat ik wel of niet het ongelijk van de natuurkunde kan bewijzen aangaande de snelheid van licht. Waar het op mijn weblog om draait is slechts de vraag of u in staat bent om zich te verplaatsen in het idee wat ik heb van het universum, waarbij ik stel dat mijn eigen aanwezigheid in het hier en nu zich afspeelt op het uiterste puntje van een “ruimte-tijd” pijl. De spreekwoordelijke grens tussen gisteren en morgen is vandaag. En ik stel dus dat vandaag oftewel het heden de absolute grens is van het universum.

We zien alles wat is geweest, en we creëren zelf hetgene wat in de toekomst zichtbaar zal zijn.
U en ik gaan verder daar waar het licht slechts de beelden van het verleden met zich mee draagt.

Heel eenvoudig eigenlijk, en toch blijkt dit beeld nergens te bestaan in de wetenschap. Hoe komt dat toch?

 

Geef een reactie

