Vreemd dat men zo vijandig reageert op een ander idee..

Het is niet anders, ik stel dat wij met 300.000km/s  verder bewegen door de ruimtetijd en dat zodra we dit niet meer doen of kunnen dat we dan eigenlijk dood zijn. We gaan dan in feite over in licht. Het is een iets andere kijk op de realiteit die niet perse goed of fout is. Het is anders. En natuurlijk hoef je dit niet met mij eens te zijn. Maar ik verplicht niemand tot iets. Maar het blijft me wel verbazen hoe men zich blijkbaar persoonlijk voelt aangevallen door mijn kijk op de realiteit die je toch nooit bij mij zult kunnen veranderen. Goed, het kan wel.. maar dan verwacht ik op z’n minst dat je middels een trappetje van een wolk komt neergedaald en een paspoort bij je hebt waarop staat dat je God bent. En zolang je dat niet kan dan hou ik het er maar bij dat God niet bestaat en dat niemand mij hoeft te vertellen wat de waarheid is. Ik schrijf uiteindelijk op wat ik geloof en waarvan ik denk dat het waar is. En al heb je alle boeken gelezen die jou allemaal vertellen wat waar is en wat niet. Ik denk wat ik denk, en niemand die me dat af kan nemen. Behalve dan die man of vrouw die nu nog op een wolk zit  en aan mij kan bewijzen dat hij of zij God is.

11 Reacties op “Vreemd dat men zo vijandig reageert op een ander idee..

  1. NoSuit,NoHearts

    Vijandig???

    Dus als jij een theorie op internet zet, en de fouten in je theorie worden aangewezen, dan ervaar jij dat als vijandig gedrag???

  2. Deze post is voornamelijk gericht op mijn reaguurdes op Ekudos. En daarnaast maak ik uit de reacties op dat een kleine aanpassing aan de RT nogal wat weerzin opwekt. Ik doe niets meer dat de relativiteitstheorie omdraaien zonder hem uit elkaar te halen door simpelweg te stellen dat c ( in E=mc²) niet staat voor de snelheid van licht maar eigenlijk onbewust staat voor de snelheid van massa in de ruimtetijd. Eigenlijk hebben we het hier dus over dezelfde theorie, maar dan vanuit een ander perspectief bekeken. Ik begrijp niet zo goed wat daar het probleem van is?

  3. Ik begrijp het stiekem wel,. het is de angst om anders te denken en van de mainstream af te wijken. Alles van de werkelijkheid leek zo duidelijk voor ons stervelingen..:)

  4. N♫T

    Nee, dat is het niet, dus je begrijpt het inderdaad niet, zoals ik al zei. Het probleem is inhoudelijk: jij probeert iets om te draaien dat niet omgedraaid kan worden.

    Alsof je zegt: ‘Alle mussen zijn vogels’, en dan komt RH en zegt: ‘Alle vogels zijn mussen. Wat is het probleem? Ik draai het alleen maar om.’

    Om kort te gaan, nogmaals, je begrijpt het niet. De RT dus, die begrijp je niet, als je het dan zo graag weten wil.

  5. N♫T

    Tsjonge, jij leest ècht alleen de eerste regel (of woorden) van reacties hè.

    Vandaar natuurlijk ook de grote verwarring en ontelbare zijsporen die vaak ontstaan in de reactieruimtes onder vele van jouw blogs

    • Nee hoor, ik lees de hele reactie. Maar jij ontkent dat alles wat je ziet letterlijk tussen de oren wordt gezien. Het is wel belangrijk dat je begrijpt dat alles qat je ziet slechts een interpretatie van de hersenen is. Letterlijk gezien zie je niets wat zich buiten je hoofd bevindt.

      Let daar toch eens op!

  6. N♫T

    Haha, dit is echt een leuke afleidingsmanoeuvre!
    Doe je hem hier ook al!

  7. Het verbaast me dat je dat niet ziet..

  8. ko

    Zo zie je maar elk “geloof” dient te vuur en zwaard verdedigd. Men slacht elkaar er voor af.
    Is het niet letterlijk dan wel figuurlijk.
    Zo maakt elk geloof iemand ENG, in de zin dat het beeld van het Grotere niet begrepen wordt en vanuit een enge dogmatiek gegluurd wordt naar dat wat IS. 🙂

Geef een reactie

