Ik heb geen moeite met mensen die ten onrechte een uitkering krijgen..

Ach ja, ik werk zelf wel. En soms nog hard ook vind ik zelf. 🙂

Maar ik heb minder moeite met mensen die ten onrechte een uitkering krijgen dan het simpele feit dat ik het salaris betaal van een stel draaiers die zich politici noemen. Liever een nietsnut onder een boom dan dat ik het salaris van Geert Wilders ongevraagd betaal. Ach ja, en zo zijn er nog heel wat “werkende” mensen die mijn belastingcenten niet waardig zijn.

Verder stel ik voor om uitkeringsgerechtigden gewoon met de zak geld van ontwikkelingshulp op reis te sturen naar de landen die moeten worden ontwikkelt  zodat we hierbij 2 vliegen in 1 klap kunnen slaan. Mensen met een uitkering leren iets meer van de rijkdom van Nederland begrijpen en leren misschien wel een nieuwe taal of e.a. wijsheid. En zonder al teveel kosten komt het ontwikkelingsgeld dan toch nog terecht bij die landen waar ze het nodig hebben.

Zo, dit wou ik even kwijt. Mijn dag was al goed overigens.

5 Reacties op “Ik heb geen moeite met mensen die ten onrechte een uitkering krijgen..

  1. timmerark

    Je begon goed. Maar stuur dan liever Wilders en de zijnen op pad.
    Haal alle uitkeringen weg, of verlaag ze drastisch en kijk eens of je nog zo vrij en vrolijk over straat gaat.

  2. Ben het er helemaal mee eens. Welke werkende zijn ons geld waard? Wat is nuttig voor een maatschappij? Ken mensen die al jaren niet werken, maar wel werk doen dat nuttig is. 😉

  3. Ik ben ook wel benieuwd hoe je denkt dat je onterecht een uitkering kan krijgen.
    En wat er moet gebeuren met hen die onterecht een baan hebben ingepikt.
    Zouden de laatsten moeten worden ingezet om ons eigen land te ontwikkelen wellicht ?

    • Het “onterecht” is met een flinke knipoog, over het algemeen heeft men mijn inziens terecht een uitkering. Een aantal politici doen hier zelf vaak te makkelijk over en zetten mensen met een uitkering maar al te vaak in het hoekje van zwak, ziek en misselijk.

      En waar doel je op met banen inpikken? Concurrentie op de banenmarkt lijkt me gezond..

Plaats een reactie